Bingo det sociala spelet som har nått stora framgångar världen över. Ett spel som är känt för sin enkelhet, den sociala aspekten och chansen att vinna priser, stora som små.

Så spelar du Bingo
När du spelar bingo har du vanligtvist en eller flera brickor framför dig med numrerade rutor 5×5. Brickorna i Bingo kan komma i ett flertal versioner såsom papper, kartong eller online som elektroniska bingo brickor. Du vinner spelet genom att vara den första personen som bildar ett specifikt mönster på din bricka, från slumpvist utvalda nummer, och den första som utropar Bingo!
Lite Bingo historia

Bingo, som är en form av lotteri, kan spåras tillbaka till 1500-talets Italien där det kallades ”Lo Giuoco del Lotto d’Italia”. Men den typ av Bingo vi känner till idag kom till i USA under 30-talet och har sen dess utvecklats i flera olika grenar. Vinstmönster, regler, insatser och utbetalningar finns det ett antal olika versioner av. Ett vinstmönster kan skilja sig från en endaste siffra till att fylla en hel bingo bricka. Och i vissa fall behövs det ingen siffra alls.

Online Bingo

Det har aldrig varit enklare att spela Bingo. När du spelar Bingo online kan du i lugn och ro, lära dig reglerna och hur man spelar från bekvämligheten av ditt eget hem. Dessutom kan du nästan alltid som Bingo gröngöling lära dig att spela Bingo gratis, med riktiga brickor och utrop, så du får grepp om hur spelet spelas och vilka regler som gäller. Det kommer dessutom finnas särskilda bingo moderatorer som hjälper dig och andra bingo-spelare i online bingo rummen.

Några enkla Bingo Tips
Så du vill börja spela bingo online? Kul! Här är några enkla Bingo tips som kan ge dig en bra start och förhoppningsvis mer pengar att spela för.

– Bingo Bonus
Innan du börjar spela på ett online bingo-rum bör du kolla om bingo-siten erbjuder några bonusar utifall du börjar spela. Det är ett bra sätt för dig som spelare att utöka din bingo konto för mer bingo-spel och utökade chanser att vinna.
– Lär känna ditt bingo-rum

Lär känna bingo sajten du registerar dig på. Vilka spel erbjuds, gillar du layouten? Funktionerna? Det är ingen idé att sätta in pengar på en bingo sajt som du inte känner dig hemma hos.

– Läs Bingo reglerna
Bingo kommer i många versioner och reglerna skiljer sig åt. Se till att du har läst reglerna och att du förstår dem innan du köper dig en bingo bricka. På det här sättet slipper du göra eventuella misstag i bingo spelet som kan innebära uteblivna vinster.